Pētersīļi

Pētersīļi

Tas ir vēl viens nosaukums, kura aizsākumi meklējami senajā Grieķijā. Pētersīļi tiek izmantoti gan dekorēšanai, gan tiek pievienoti ēdienu gatavošanas laikā.

Parasti dekorē ar „sprogainajiem” pētersīļiem, kuru aromātiskās un garšu īpašības nav tik izteiktas. Savukārt, itāļu un plakan-lapu pētersīļi savas īpašības saglabā visa ēdiena gatavošanas procesa laikā. Tie nomāc ķiploku un sīpolu smaržu, padarot elpu daudz svaigāku. Šādi pētersīļi plašu pielietojumu ir guvuši kartupeļu, gaļas ēdienos un dārzeņu zupās, kā arī tie tiek pievienoti uz grila gatavotiem ēdieniem.

Interesanti, bet dažkārt pētersīļi satur vairāk veselīgo uztura vielu, nekā tie produkti, kuri tiek uzskatīti par kādu uzturvielu elementu standarta ieguves avotiem:

  • 100 gramos pētersīļu ir gandrīz 4 reizes vairāk C vitamīna nekā citronā.
  • Neatpaliek arī no burkāna karotīna daudzuma ziņā.
  • Pētersīļi ir ļoti bagāti ar A vitamīnu, 100 grami satur divas dienas normas.
  • Tajos ir kālija, magnija un dzelzs sāļi.

Ir arī jāpiebilst, ka pētersīļos esošais inulīns palīdz regulēt glikozes apmaiņu asinīs.

Dalīties patīkams recepte ar saviem draugiem!

Pievienot komentāru